fredag 25 januari 2013

En torsdag...

... helt i min smak. Började med IKEA. David är och har alltid varit väldigt förtjust i IKEAs lekinlämning. I Sverige ville han alltid bli inlämnad och de gånger vi varit på IKEA här i Riyadh har han tjatat och tjatat men S och jag har tyckt att han är lite liten. Igår gav vi med oss och lämnade honom till en heltäckt kvinna i svart. Kändes lite sådär. Stefan och jag skippade ovanvåningen och var klara på en timme. Precis när vi stod i matshoppen(med köttbullar, dajm, knäckebröd och ballerinakex) så ringde de från lekhörnan. Snabbt dit och en ledsen D löstes ut. Hade saknat mamma och pappa och tyckte det var svårt att förstå vad alla sa... När vi gick ut såg han ett rum han missat och sa -Där ska jag leka nästa gång. Modig kille! Frågan är om mamman och pappan klarar av att lämna in honom igen!?!

Ny kudde, filt och ljus.

Efter IKEA åkte vi till ett shopping mall, Granada, som ligger på vägen. Vi har som sagt varmt här nu och Stefan behöver shorts. Sprang in på H&M men där fanns inga shorts än. Snabbt upp till snabbmatsavdelningen och ett Mc Donaldsmeal klämdes under bönen. På väg till snabbmaten råkade jag hitta en svart väska som det stod Åsa på. S tyckte att den skulle jag ha och tja, nu är den min :-) Minuten efter köpte S en ny kontroll till Davids x-box. Så nu kan de spela tillsammans och jag kan åka på shopping med min nya väska.

Min nya älskling!









På kvällen var vi och bowlade. Jag fick ca 70 poäng med rännorna uppe och kom sist. Jag misstänker att banorna lutar.


Som sagt en torsdag helt i min smak :-)


2 kommentarer:

  1. Oj vilken väska!!!!!/A

    SvaraRadera
  2. Härligt!!! Väskan var väldigt fin. Kramar Petra

    SvaraRadera