fredag 22 februari 2013

En torsdag i Riyadh

Idag hade vi planerat en utflykt till en park som heter Salam park. Vi var där vid halv elva och fick reda på att parken inte öppnade förrän klockan ett. Då åkte vi till Batha souk, en marknad som ligger ganska nära. Gick till Abdullah och beställde en kostym till Stefan och en kavaj till David. När tyget var inhandlat och de blivit måttade var det dags för bön. Vi stannade till vid ett ställe jag länge velat se; Chop chop square. Torget där alla avrättningar sker. Det var ett stort, folktomt torg i strålande solsken och det var svårt att förstå att det verkligen sker avrättningar där. Men mitt på torget var det ett speciellt mönster och en brunn med massa hål, för att kunna spola ner blodet.... Urk och tvi och fy!!! Polisbilarna som stod runt omkring hela torget fick mig att varken ta upp kamera eller mobil. Nästa stopp var ett museum som ligger alldeles intill chop chop. Där var också stängt. Öppnade igen klockan fyra...

Så det blev lite annorlunda mot vad vi tänkt oss men bra ändå.


När vi kom hem och ätit lunch gick vi till poolen. Träffade lite trevlig folk att småsnacka med och Stefan och David tog årets första pooldopp. Jag var i till knäna men jag spar mig nog en vecka.

En underbar kväll, Stefan stod vid grillen,



David lekte



och jag låg i solsängen och skypade med mamma. En torsdag i Riyadh.

1 kommentar:

  1. Mysig dag ni haft !! Ska bli roligt att se killarna i sina nya kläder!!
    Underbar trädgård ni har.
    Kram mamma❤

    SvaraRadera